Service Factory Journey – simulaatiopeli
Justinin kehittämä simulaatiopeli on helposti lähestyttävä, viihdyttävä tapa oppia palvelutuotannon arvoketjun keskeiset menestystekijät, toimintamallit ja käsitteet – yhdessä oman tiimin kanssa!
Justinin kehittämä simulaatiopeli on helposti lähestyttävä, viihdyttävä tapa oppia palvelutuotannon arvoketjun keskeiset menestystekijät, toimintamallit ja käsitteet – yhdessä oman tiimin kanssa!
Service Factory Journey -simulaatiopelissä eletään arkea kuvitteellisessa palveluorganisaatiossa, jonka tehtävänä on vastata asiakaskysyntään palvelukehityksen, -myynnin ja -tuotannon sujuvalla yhteispelillä.
Palveluorganisaation tavoitteena on tuottaa asiakkailleen vaatimusten mukaisia ja liiketoimintaa tukevia palveluja mahdollisimman kustannustehokkaasti ja budjetin antamissa rajoissa. Haastavan alkuasetelman lisäksi mutkia matkaan tuovat mm. muutosvastarinta, politiikat ja säännöt sekä lukemattomat ulkoiset tekijät. Avoimella asenteella ja tekemällä saumatonta yhteistyötä organisaation on kuitenkin mahdollista voittaa haasteet ja päästä annettuihin tavoitteisiinsa.
Simulaatiopeli auttaa osallistujia ymmärtämään palvelutuotannon arvoketjun lainalaisuuksia sekä osapuolten välisen saumattoman kommunikaation ja yhteistyön merkitystä. Pelin aikana esitellään myös arvoketjun hallinnan kannalta keskeisiä työkaluja, kuten palveluportfolio, palvelukatalogi, palvelupyyntöluettelo ja CMDB.
Peli järjestetään aina organisaatiokohtaisena toteutuksena ja se on tarkoitettu palveluiden suunnittelun, tuotannon, myynnin ja markkinoinnin sekä johtamisen parissa työskenteleville henkilöille. Peli on parhaimmillaan jos osallistujat ovat eri rooleista, eri puolilta palveluorganisaatiota.
Peli soveltuu hyvin sekä tiimipäiville että kehitysprojektien käynnistyksen yhteydessä vedettäväksi asiapitoiseksi kevennykseksi.