Käytännön palvelunhallintatoimisto (SMO)

Palvelunhallintatoimiston (SMO) perustaminen on monen organisaation tavoitteena, mutta mikä tarkalleen ottaen on SMO ja mitä sen kuuluisi tehdä? SMO:n käyttöönotossa äärimmäisen tärkeää on ensin määritellä selkeästi sen tavoitteet. Sen jälkeen voidaan vasta suunnitella SMO:n vastuulle kuuluvat tehtävät ja rakentaa organisaatio sekä hallintamalli.

Käytännön palvelunhallintatoimisto -koulutus auttaa ymmärtämään, miten SMO mahdolllistaa yhdenmukaiset prosessit liiketoiminnan tavoitteiden kanssa, parantaa palveluiden laatua, vähentää riskejä sekä tehostaa resurssien käyttöä. Opi miten voit aloittaa SMO:n käyttöönoton ottaen huomioon oman organisaatiosi tarpeet.

Ilmoittaudu »
Kysy lisää »

Mistä tässä on kyse?

Olemme huomanneet, että SMO:n liittyy organisaatioissa monia epäselvyyksiä ja jopa väärin ymmärryksiä. Tämä johtuu osittain siitä, ettei SMO:lle ole yhtä kaiken kattavaa määritystä vaan sen vastuut ja rajaus riippuvat paljolti käyttöönottavasta organisaatiosta. Me Justinilla haluamme tarjota sinulla mahdollisuuden oppia mitä asioita SMO:n suunnittelussa ja käyttöönotossa tulee ottaa huomioon, jotta voit mukauttaa sen omaan organisaatioosi.

Koulutuksen aikana osallistujille esitellään SMO:n keskeinen termistö ja käsitteet sekä opetetaan SMO:n suunnittelua, käyttöönottoa sekä mittaamista. Oppimista tuetaan harjoitustehtävillä.

Käytännön palvelunhallintatoimisto -koulutuksessa opitaan soveltamaan teoriaa käytäntöön.

 

Koulutustoteutukset ja -sisältö

Kahden päivän mittainen koulutus koostuu luentomuotoisen opetuksen lisäksi joukosta harjoitustehtäviä. Koulutus sisältää seuraavat asiat:

  • SMO:n visio ja hyödyt
  • SMO:n rooli palveluorganisaatiossa
  • SMO:n toiminnot
  • SMO:n hallintanäkökulmat
  • SMO vs. toimittajahallinta vs. SIAM
  • SMO:n organisointi
  • SMO:n käyttöönotto

Koulutus on tarjolla sekä julkisina että asiakaskohtaisina toteutuksina

Kesto

  • 2 päivää

Kenelle koulutus on tarkoitettu?

Koulutus on tarkoitettu Palvelunhallintatoimiston käyttöönottoa suunnitteleville sekä prosessihallinnan ja palvelujohtamisen parissa työskenteleville henkilöille. Tyypillisiä koulutukseen osallistuvien henkilöiden työrooleja ovat:

  • Palvelujohtajat
  • Palveluiden omistajat
  • Prosessiasiantuntijat ja -omistajat
  • Palveluarkkitehdit
  • Liiketoiminnan kehittäjät

Koulutustapa & materiaalit

  • Luokkahuone- tai etäkoulutus.
  • Luentokieli Suomi, materiaalit englanniksi (PDF)

Valitse mieluisampi yhteyshenkilö alta ja kysy lisää!

Mika Lyytinen

Tuoteryhmäpäällikkö | Partner ml@justin.fi Lue henkilöesittely

Jani Palmu

CEO | Co-Founder | Myynti jani.palmu@justin.fi +358 40 534 7516 Lue henkilöesittely