Training Services
The trainers are Justin experts with years of experience and know-how in various service management development projects Check our public trainings from here »
Whether it's about any aspect of service management, we know how to help. We know the methods and technologies.
We know that no change can happen without people's input.
Our services
Our customers are large and medium-sized organizations producing services in both the private and public sectors.
We have experience in several industries: IT services and software, finance, retail, industry, consumer products, and education and learning.
The starting points, objectives, and scope of our assignments vary greatly, but they all share a common denominator—our key mission to help the client deliver better service.
Our experts are available for both short-term and long-term assignments.
We consult, train and facilitate. We help our customers design and develop better services. We also work in operational management roles, for example as process, system or service manager, as well as in various architecture development roles.
We do the work that our customers should do themselves, but which they either don't have time or capability to do.
Our staff consists of experienced industry professionals. They have an average of 20 years of experience in demanding customer and service-oriented management tasks.
The temas includes both long-term management experts and top professionals with a deep understanding of ICT technologies and solutions.
The Practical Data Model for CMDB (PDMC) is a common information model for IT service management CMDB solutions created by Justin Group Oy. The first public version of the PDMC was published in December 2019 under a creative commons license.
Vuonna 2020 DNA aloitti laaja-alaisen palveluhallintaan keskittyvän kehitysohjelman. Heti ohjelman alussa oli selvää, että mukaan tarvittaisiin ulkopuolista apua. Justin valikoitui DNA:n kumppaniksi asiakaslähtöisyytensä ansiosta.
Varian on siirtymässä syöpähoidoissa entistä enemmän ohjelmistopuolelle, ja he ovat tarvinneet projekteissaan talon ulkopuolista apua. Justin on ollut tärkeänä lenkkinä Varianin Software Porfolio Management -projektissa.
Atea luottaa konfiguraationhallintaan ja CMDB:n asiakaskokemuksen ja palvelulaadun parantamisen työkaluna.
Justinin palvelunkehittäjät tulivat sekä auttamaan palvelunkehittämismallin kanssa, että antamaan hyviä vinkkejä siitä, miten meidän pitäisi kehittää palvelujamme edelleen, Pete Nieminen kertoo. Hän vastaa muun muassa Enfon tietohallinnosta sekä pilviliikennetoiminnan kehityksestä.
Justinin ammattilaiset auttoivat kumppaneitamme ottamaan uusia ratkaisuja osaksi omaa palveluntarjontaansa. Samalla mietimme yhdessä, miten pystyisimme tuottamaan kokonaisvaltaisia ratkaisuja loppuasiakkaillemme, Arrow ECS Finlandin Eetu Roponen kertoo.